Σχετικά με τον νέο ποδηλατόδρομο, ελαττωματα και παραλήψεις

Προβλήματα που αναζητούν λύση σε σχέση με τον νέο ποδηλατόδρομο

Καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κεντρικού ποδηλατοδρόμου έχει ήδη ολοκληρωθεί, είμαστε πλέον σε θέση να εκφράσουμε τις παρατηρήσεις μας για τις ατέλειες που παρατηρούμε πάνω στο έργο. Σκοπός μας είναι να δοθεί μια λύση σε αυτά τα προβλήματα, πριν δοθεί και επίσημα σε κυκλοφορία, όπου θα έιναι πλέον δυσκολότερο να γίνουν επιδιορθωτικές παρεμβάσεις.

Προβλήματα:

1) Στα κενά της Ναυαρίνου ο ποδηλατόδρομος διακόπτεται, για πάνω από 20 μέτρα, δίνοντας τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα να παρκάρουν προκλητικά ακριβώς προστά του, φράζοντας τη πορεία των ποδηλάτων. Καταλαβαίνουμε, ότι πρέπει να διακόπτεται ο ποδηλατοδρόμος όπου υπάρχουν διαβάσεις και είσοδοι στους χώρους του λιμανιού, του μώλου ή όπου αλλού χρειάζεται. Αλλά δημιουργείται πρόβλημα με την αυθαίρετη στάθμευση οχημάτων και δικύκλων, επί των εισόδων αυτών.
Προτείνουμε να συνεχιστεί η πυκνή τοποθέτηση των κωλονακίων και στα κενά αυτά και να διακοπεί, όσο χρειάζεται για την είσοδο ενός οχήματος (επιβατικού ή φορτηγού)
2) Στο "άνοιγμα" που δημιουργείται μπροστά από το ξενοδοχείο Χάικος, χρείαζεται να προστατευτεί το πεζοδρόμιο και ο ποδηλατόδρομος, εκεί που συνορεύει με το parking
Προτείνουμε κολώνάκια , ίδια με τα υπόλοιπα του ποδηλατόδρομου, προκειμένου να υπάρχει ευκρινής και καλαίσθητη διαφοροποίηση του parking από το πεζοδρόμιο-ποδηλατόδρομο
Αντίστοιχα να οριστεί και το parking, μπροστά από το κέντρο Βυθός

3) Το parking μηχανών στη μεριά του καφέ "πανελλήνιο" θα πρέπει να μεταφερθεί στην απέναντι πλευρά του δρόμου, γιατί ακυρώνει την ύπαρξη του ποδηλατόδρομου στο μέρος αυτό.

4) Η στροφή στο τελώνιο από τη Τσαμαδού στη Ναβαρίνου είναι πάρα πολύ επικίνδυνη. Αν δεν τοποθετηθούν προειδοποιητικά σήματα(πχ μάτια γάτας στο οδόστρωμα, πινακίδες ή φανάρια, χρωματισμός ασφάλτου) θα έχουμε πολλά ατυχήματα.
5) Έχουμε καθημερινές παραβιάσεις του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου δίπλα από το πάρκο(στο ύψος της λέσχης αξιωματικών). Επιβάλλεται να τοποθετηθούν κολονάκια σε αυτό το τμήμα γιατί ο ποδηλατόδρομος είναι φανερά εκτεθειμένος στους ασεβείς οδηγούς αυτοκινήτων.

6) Πρέπει να αλλάξει η έξοδος του παρκινγκ αυτοκινήτων που βρίσκετε στην αρχή του πάρκου(λίγο πιο κάτω από το σιντριβάνι) γιατί οδηγεί τα αυτοκίνητα ακριβώς πάνω στον νέο ποδηλατόδρομο. Υπάρχει δυνατότητα να ανοιχτεί νέα έξοδος στην απέναντι πλευρά του παρκινγκ, χωρίς να μειωθεί η χωρητικότητα του.

7) Στην Αριστομένους (στο ύψος της νομαρχίας) τα τραπεζοκαθίσματα των μαγαζιών έχουν καταλάβει το μεγαλύτερο τμήμα του πεζοδρομίου. Έτσι, με τη δημιουργία του νέου ποδηλατόδρομου δεν έμεινε χώρος για τους πεζούς. Η άποψη μας είναι ότι γίνεται να αλλάξει η χωρική διάταξη των τραπεζοκαθισμάτων, χωρίς να μειωθεί ο αριθμός τους. Αν ο χώρος που εκτείνονται τα μαγαζιά γίνει πιο μακρόστενος τότε θα απελευθερωθεί αρκετός χώρος για τους πεζούς , στοιχείο που είναι και προς το οικονομικό συμφέρον των ιδιοκτητών των μαγαζιών εκεί.
Άρα προτείνουμε να αυξηθεί ο χώρος για τους πεζούς από το 1 μέτρο (που τώρα είναι ) τουλάχιστον στα 2 μέτρα
Μέσα από τα παραπάνω θέλουμε να επισημάνουμε ότι όσο πιο ασφαλή ποδηλατόδρομο δημιουργήσουμε, τόσο αυτό θα είναι προς το συμφέρον όλων (Δήμου-πολιτών-καταστηματαρχών)

8) Στο τμήμα του ποδηλατόδρομου πριν τη πλατεία Όθωνος το πλάτος του πεζοδρομίου είναι αρκετά μικρό και ουσιαστικά δεν υπάρχει χώρος για πεζούς , παραμόνο διαμέσου των τραπεζοκαθισμάτων
Από την άλλη το υπάρχον παρκάρισμα,πεμβαίνει" στο χώρο του ποδηλατοδρόμου.
Προτείνουμε την τοποθέτηση κολωνακίων , στην εξωτερική πλευρά , του ποδηλατοδρόμου σε πυκνή θέση .

9) Να απαγορευτεί ή να αποτραπεί τεχνικά στην πιάτσα ταξί ,που είναι στο πάρκο αναψυκτηρίου, να παρκάρει ακριβώς μπροστά στον ποδηλατόδρομο κλείνοντας την πρόσβαση - είσοδο σε αυτόν.

10) Να διευκρινιστεί από την πλευρά του δήμου ποια υπηρεσία του θα είναι αρμόδια για την επισκευή των φθορών και των μικροκαταστροφών, που θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση του έργου. (πχ: σπάσιμο πλακών, κλοπή κολονακίων, κλπ)
11) Η κακή κατάσταση των πεζοδρομίων στην Αριστομένους και στη Ναβαρίνου κάνει πολλούς πεζούς να θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον ποδηλατόδρομο, πυκνώνοντας έτσι την ροή του κόσμου σε έναν σχετικά στενό ποδηλατόδρομο!
α.Προτείνουμε στην ανάπλαση της πλατείας να ενταχθεί και η διαμόρφωση πεζοδρομίου στην δυτική πλευρά της Αριστομένους, προκειμένου να ανασάνει και ο ποδηλατόδρομος
β. Οσον αφορά το πεζοδρομίο της Ναυαρίνου να προχωρήσει άμεσα η μελέτη ανάπλασης της παραλιακής ζώνης, καθώς ειδικά το καλοκαίρι όγκος του κόσμου θα είναι πραγματικά αποτρεπτικός , καθιστώντας ουσιαστικά επικίνδυνο το ποδήλατο στον συγκεκριμένο ποδηλατόδρομο!

12) Να διευκρινιστεί η μορφή χρήσης του ποδηλατοδρόμου (μεικτή- αποκλειστική) , προκειμένου να διευκρινιστεί και να γίνει επικοινωνήσιμο ποιός έχει προτεραιότητα (πεζοί ή ποδηλάτες) σε αυτόν.!

13) Θα τοποθετηθούν φανάρια, σήματα, μάτια γάτας κλπ στο έργο και σε ποια φάση ολοκλήρωσης του?)

14) Ακόμα δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τη δημιουργία θέσεων πάρκινγκ ποδηλάτων(δημοτικών και ιδιωτικών).
Προτείνουμε την άμεση συνεργασία του Δήμου και ειδικότερα της Τεχνικής υπηρεσίας με την κίνησή μας, σε σχέση με την εύρεση των καταλληλοτέρων σημείων για parking και το είδος του συστήματος κλειδώματος του ποδηλάτου
16) Ευρύτερα προτείνουμε την άμεση συνεργασία του Δήμου και ειδικότερα της Τεχνικής υπηρεσίας με την κίνησή μας, σε σχέση με την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, καθώς έχουμε ασχοληθεί εκτεταμένα τόσο σε θεωρητικό , όσο και σε πρακτικό επίπεδο και έχουμε δημοσιεύσει τις θέσεις και τα αιτήματά μας, στην τοπική κοινωνία, η οποία και δείχνει να μας αγκαλιάζει , όλο και περισσότερο

Πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά και με εμπεριστατωμένες απόψεις, και απόδειξη του παραπάνω γεγονότος είναι τόσο η πρότασή μας για δημοτικά ποδήλατα, όσο και η πρότασή μας για άμεση επανίχρηση και σύνδεση του προηγούμενου ποδηλατοδρόμου (κατά μήκος του Νέδοντα) με τον τωρινό άξονα και, έτσι σύνδεση της μαρίνας με το κέντρο.
Και τις δύο προτάσεις φαίνεται ότι τις οικειοποιήθηκε ο Δήμαρχος , με σχετικές δημοσιεύσεις του στον τοπικό τύπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου